Etiketter

Torsdagspadling - Risøya

Foto: Fredrik Ness/Chipo Tendeland
Årets første torsdagspadling i Vesterålen Padleklubb. Vi ble ikke så mange likevel, en del hadde dobbelbooket seg og denslags viste det seg når det nærmet seg. Men i et nydelig vær ble vi nå tre stykker som fikk en flott tur. Fredrik, Chipo og Trym (klubbens yngste medlem) kom til naustet og så oss vel av gårde, og knipset dette fine bildet av oss da vi padlet ut.

Jeg knipset bilde tilbake, men det ble ikke akkurat like fint… Det var skikkelig fjære denne dagen, som vi ser. Og enda mer skal det bli om et par uker. 

Flott lys på Møysalen. 

Wenche trives bare godt i nydoningen. I dag med den nye åra også, så ut som den fungerte bra. Det er jo ei Shuna, så det skulle bare mangle. Godt ho har kjøpt gul, så slipper vi å forveksle når jeg bruker mi, he he.

Vi måtte ha en liten photoshoot foran Møysalen, siden det var så flott i dag. Jeg skulle jo hatt speilrefleksen for sånt, men den lå dessverre igjen hjemme.

Silkeføre i dag.

Grønn kråkebolle, også kalt Drøbakkråkebolle. Det var mange av dem, også en del av de røde. 

Vi nøyde oss med en rolig tur rundt Risøya.

En logisk følge av stor fjære, er at det er grunnere enn det pleier å være der vi padler. Vi får med andre ord sett ekstra godt på havbunnen, det er artig. Mye koraller og skjell i tillegg til kråkebollene. Og en strømledning, visstnok.

Det var så fint vær på turen at vi satte kursen mot land på Risøya, der vi pleier.

Fint i sola! Men nå nærmet skyene seg.

Vi kom i snakk om å spise kråkeboller, så jeg knertet en av hver for å se inni. Mer var det ikke mye som så spiselig ut. Veldig lite i det hele tatt egentlig, så mest dau ut denne. Et skjelett bare, liksom.

Den grønne var det mer action i, men det fristet ikke akkurat dette heller. Det står et sted at man spiser dem før gyting på våren, men når er det? Ser det ut som dette er spiselig? Nuvel, til senere når jeg begynner å lure så er HER en link om at dette er verdt 12.000 kroner per kilo.

Ikke så rart at vi pleier å gå i land her?

Returen var også fin. Blant annet så vi den største sjøstjernen jeg noengang har sett. Den var direkte enorm. Stilig. Og så tror jeg at jeg så slangestjerner. Men det fikk jeg ikke sjekket, for jeg ble opptatt av noen små skapninger som jeg tror er en slags anemoner. Men jeg fant dem ikke i boka mi.

Neste torsdag er det pause i torsdagspadlingene, men vi er i hvert fall i gang. Fortsettelsen kommer 5. mai – da er det himmelspretten, så da blir det formiddagstur. Blir du med? Vi starter fra Taen, er planen foreløpig.

8 kommentarer:

  1. Skal tilbake dit en gang. Men drar innom Harstad først. Skal kjøpe meg hjelm!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. He he he, ja det bør kanskje være en heldekkende en, så ikke ternenebb kommer gjennom?

      Slett
  2. What lovely conditions Mia - great paddling weather!

    :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. It sure was. :) I hope for the same kind of weather this weekend, for a day trip. :) Time will show.

      Slett
  3. Så flott tur i nydelig vær! Det er gøy å padle å kunne se havbunnen, jeg blir så fascinert av alt som lever der nede. God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mye spennende på bunnen. Derfor liker jeg så godt den tiden av året vannet er på det klareste. :)

      Slett

Kommentar - ja takk! :)