Etiketter

Verholmen

Sola er tilbake hjemme også. Jeg skulle ut for å sjekke om tørrdrakten var tett, rulle i februar og sjekke egenredninga. Det lille som var av vind kom rett fra øst - ut Hognfjorden, tvers rett over sundet og inn i fjæra mi. Det siste gjorde rulling uaktuelt hjemme, så jeg padlet litt utover for å se om det var større bølger der. 

Det ble litt mer utover, men ikke mer enn at jeg kunne komme meg over til rulleplassen min. Men så kom Hurtigruta... Den var i veien.

Jaja, jeg snudde innover - Avocetn er morsom, for den surfer egentlig på det minste hint. Trenger ikke å se en bølge en gang, så svosj. Ja virker det som, da, jeg tror ikke helt det blir så veldig fart egentlig. :)

Men det var nå fint i sola, ikke fristende å padle for langt bort og inn i skyggen... Hmmm, nei, tilbake over sundet ja, til den faste rulle-altmuligtesteplassen. 

Dagens track - litt att og fram, ja.

- Tenkte jeg, til denne kom. Og snudde. Det var for mye trafikk i dag, jeg har ikke tålmodighet med kryssende trafikk. Så da satte jeg kursen tilbake innover igjen - igjen.

Så kom jeg på at det kanskje var le på stranda mi på Verholmen, så jeg dro dit. Men der sto sjøen også ganske på. Hmmm...

En liten runde rundt øya. Her var det jo le, men litt mye stein i vannet. Niks rulle her.

Ingen egnet rulleplass her heller. :(

Ohoy! En tennisball! Akkurat hva jeg trenger, har jo en dunjakke som må vaskes. Alt nytting man kan finne på ræk, altså!

Nei som sagt så var det jo ingen rulleplass der, så jeg padlet heller tilbake til sola akkurat i tide til å få med meg at den gikk ned. :)

Ja, jeg tjyvlåner denne igjen. Liker den. Det var ikke så superguff i den når jeg skulle ta i et tak for fart, men det funket i grunnen (minst) like bra å bare ta et par-tre kjappe istedenfor. Ja, jeg er erklært fan av denne. Jeg vil ha sånn. :)

Testingtesting - er drakten tett? Hmmm, biler bremser og greier...

Jaja, da får vi vente med denslags, vaske kajakken imens, heller. (Full av vei-dritt etter diverse kjøreturer i det siste) 

"Trenger du hjelp?" Det nyttet ikke nei... Jeg var ikke lenger ut enn at jeg kunne stå botn hele tiden, men det er bra folk følger med og passer på. Nå er de vel ekstra på alerten, etter episoden med han som var på skreifiske med kajakk utenfor Stø før helga. Ja fisk fikk han jo, men en tur til sykehuset etter rimelig kraftig nedkjøling forhindret antagelig skreimølja den dagen. Vel, det ble verken rulle eller egenredning på meg i dag, folk må vel få kjøre heim fra lørdagshandelen i feed. 

Tar kajakken med meg til Bø og prøver å finne et gudsforlatt sted langt unna fylkesvei i morra...

2 kommentarer:

  1. Ja ja, èn ting e jo at folk e obs etter det som skjedde utfor Stø. En annen ting er jo at du e eneste eksemplaret av din sort. Hjelperan syns vel du er verdt å ta vare på. Trur æ. :)
    Jo egentlig e det jo sånn. Kæm andre kan tenke sæ å servere reker til mæ??? Såeeeeee……..

    SvarSlett
    Svar
    1. Mein du å sei at æ sku servert reker til fyren?

      Slett

Kommentar - ja takk! :)