Etiketter

Nevlunghamn, testtur

Jeg har vært på ferie. En dag i ferien hadde jeg satt av til å ta en tur ut til Nevlunghamn. Turkurset (forrige innlegg) gjorde nemlig at jeg ikke kunne dra ned i tide til å rekke entusiasttreffet søndag, men onsdagen etter kunne jeg dra ut dit for i hvert fall å få sett plassen, og besøkt butikken der. Padlebutikken ja. Etter først å ha vært innom et bakeriet og spist nydelig frokost, trasket jeg nedover mot havna - butikken var lett å finne.

Jeg skulle prøvesitte en Etain 17.3 og en Nordkapp LV (begge Valley), for dessverre hadde de ingen av delene som demobåt. Inuken holder jo på å ramle ifra hverandre, så jeg må skynde litt på i prosessen med å finne den ultimate mellomtingen. I Etain sitter jeg nokså likt i minien jeg har fra før, i Nordkappen satt jeg klint i.

Imidlertid hadde de en sånn Avocet som demobåt, og siden Harald som jeg skulle treffe der dukket opp etterhvert, tok vi en prøvetur. Han ville nemlig prøve Gemini (tror jeg det var, jeg er ikke stø på alle disse navnene). Slipen har ei kul lita kajakkbrygge, snedig sak. Hadde vel neppe fungert like bra her oppe som vi har vesentlig større forskjell på flo og fjære, men den var fin.

Dette er egentlig et bilde av de kule takstativene. Billig, lett og lite dikkedarier. Så kjempesmart ut, men jeg regnet dessverre ikke med å få plass til det i kofferten hjem. Så jeg endte opp med heller å kjøpe kajakkboka som tåler vann (særlig kjekk å ha med på ferskingturer vil jeg tro), en sånn stor karabin, og kniv for å ha i vesten.

- Men sjekk den kule lakken på den kajakken! Tøft!

Vesten jeg lånte hadde ikke lomme så kamera lå desverre nedi luka hele turen for jeg knota meg ikke til å ta med karabinen heller. (Enda jeg hadde en i håndveska.) Men til slutt tok vi oss en fotopause, så sånn her ser jeg ut i en Valley Avocet. Den var kjempefin og morsom, veldig lik minien min bare at den var ikke riktig så vinglete. Vinner jeg i lotto oppgraderer jeg minien til denne. :)

Vi padlet et stykke utover, her var fine holmer og skjær og lite båttrafikk selv om det var sørpå. :) Rolig hav, men helt ytterst ble det såpass at det gikk an å få et par minisurfer i hvert fall. Helt greit å padle uten ror med denne.

Harald i Gemini. Den hadde også sånn smart luke foran, som man kan ta med seg når man går på land. (Kjekk for å ha verdisakene i, for eksempel.) Det hadde Etain også, men ikke Nordkappen. :( Så der var det en liten minus til Nordkappen vs Etain.

Jupp, jeg trivdes godt i Avocet og kan absolutt anbefale den! Snerten, morsom sak. Men jeg har jo en som er veldig lik, så jeg kjøper nok ikke en sånn. (Med mindre altså jeg vinner i lotto altså, men i og med at jeg ikke leverer inn kuponger så er vel det heller tvilsomt.) Gul og svart er egentlig også nokså kult, det er bare det at jeg ikke liker gul, så jeg har ingenting stæsj som passer til. Altså er det nokså uaktuelt for min del. (Jaaadaaa, jeg vet det er synlig. Men svart når den er oppned er uansett ikke så synlig, så da så.)

Joda, jeg kom nok et skritt lenger i prosessen med å finne den ultimate mellomtingen - min neste kajakk. Gjorde nok det ja. Så får vi se hva det ender opp med - hvis det blir ny. Time will show, osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)