Etiketter

Onsdagspadling, alternativ rute

Vesterålen Padleklubb er i gang med årets onsdagspadling! Det startet sist onsdag, men jeg ble først med denne uka. Vi var seks stykker som satte ut i sjutida. :)

Bevis - det er vår! (Remi har tatt vinterskjegget.) Ellers har han nå økt til TO kamera tapet fast på åra, det var visst en test på bildekvaliteten i forhold til hverandre. Jeg har glemt å spørre om resultatet.

Så bar det av gårde på alternativ rute. Ja, for vanligvis går racet rundt Børøya, men noen dager har vi alternativ rute med turleder. Det hadde vi i dag, og turen skulle gå til Risøya var meningen.

Foto: Remi Nyheim
Her kommer i forbi det som snart blir det nye klubbnaustet. :D Nr. 2 fra høyre av den røde rekken. Det tror jeg kan bli veldig bra! Da må vi ha dugnad (det er jo gøy!) og får oss et samlingspunkt.

Og så - guess who! Alkekongen! Ja nå tror jeg vel ikke helt at det er den samme som på lørdag, dette bildet er jo tatt en halvtimes kjøring unna. Men det er nok en alkekonge, dette også. Så vi har nok noen av dem her i Vesterålen for tiden. :) Jeg synes det er veldig stas! Den har seilt høyt opp på favorittlisten. :)

Vi hadde skikkelig dramatisk vær på turen. Regn, hagl, oppholdsvær. Sol og byger.

Regnbue...

Riktig så strålende flott var det! Jeg kjørte heimefra i sol og med sommercaps, hadde til og med et lag mindre ull enn i hele vinter. ;) Angret litt på det en kort stund, men det var absolutt levelig. :)

Noen måtte ha en puff for å komme over en grunne. Andre ligger så lett i vannet at vi bare flyter over. :D *glise* (Ikke sant, Tone?)

Iland på en strand, likevel litt plundrete ilandstigning, var en del stein og tang siden det var såpass stor fjære. Men ellers veldig fint! Litt hustrig, men folk hadde med seg ekstra jakke eller fjellduk, så det gikk fint. Særdeeeles lang pause ble det dog ikke.

Anonymus hadde maske også, skulle ikke fryse i ansiktet med denne.

Foto: Trond Fjeld
Jeg tok en liten omvei, så jeg ble visst bare linselus på dette bildet siden jeg kom etternølende til stranda.

Litt seinere var det blitt litt mørkere og mer hustrig. Men fint var det likevel!

Foto: Remi Nyheim
Så var det å padle tilbake igjen. En kort tur, men trivelig. Fikk sett klubbnaustet og alt. Jeg hadde med meg for å rulle, men det fristet ikke ved øya for der var det så hustrig, og her husker jeg at det pleier å være litt gurgas på/i vannet, så jeg droppet det. Da vi hadde fått kajakkene på taket så jeg at det var lurt - brunt gurgas på dem, alle sammen. Gurgas-rulling liker jeg ikke.

Ingen film denne gang, hadde ikke ladet fjernkontrollen til GoProen så jeg lot den være hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)